Així dibuixo el món

L'escola en temps de pandèmia

14 dibuixos amb què una mestra de primària mostra què viuen infants i educadors

| 05/10/2020 a les 17:13h
Especial: Així dibuixo el món
Arxivat a: Passadís, Andrea Zayas, Així dibuixo el món
Els de segon B, cinquè A i primer A entren a menys cinc per la porta del darrere; els de tercer C, quart B i sisè, a l'hora en punt per la porta lateral; la resta, a i cinc per la porta principal. Esglaonats, que no es creuin amb cap més grup, han de posar-se gel abans d'accedir, rentar-se les mans, prendre's la temperatura. Saber si avui els de quart B tenen pati a la pista, a la zona de gespa, al porxo o a una de les tretze zones marcades perquè els he de recollir quan soni la segona alarma, buscar un espai exterior per poder practicar dansa i no trobar-me pel camí cap altre grup classe tot i que la Sara té germans i cosins a tots els cursos i es reunirà amb ells a la sortida. La mascareta per damunt del nas encara que no sàpiga mai quina cara fas, però jo tampoc me la puc treure i si no m'enteneu, no patiu, que aquest any aprendrem plegats el llenguatge de signes, que alguna cosa bona li hem de treure a tot això.

No ens enganyarem: ha estat una tornada molt dura i molt intensa. La primera setmana em vaig plantejar seriosament fer-me jardinera, pagesa o pastora. Amb tres setmanes de curs potser m'equivoco però crec que les criatures, malgrat tot, estan contentes de tornar. He imprès la meva bíblia amb els horaris, entrades i zones de pati de cada grup i aquesta setmana diria que encara no m'he equivocat. A més a més, comença a fer fred i, ves per on, la mascareta em cobreix la cara i la tinc més calentona. No sabem quant de temps durarà tot això ni si serem els propers a confinar-nos. Només sabem que ara som aquí, nosaltres i els protocols.



1.

2.

Andrea Zayas



3.

Andrea Zayas



4.

Andrea Zayas



5.

Andrea Zayas



6.

Andrea Zayas



7.

Andrea Zayas



8.

Andrea Zayas



9.

Andrea Zayas



10.

Andrea Zayas



11.

Andrea Zayas



12.

Andrea Zayas



13.

Andrea Zayas



14.

Andrea Zayas

COMENTARIS

Andrea
Gustavo, 05/10/2020 a les 18:43
+27
-6
Me han gustado mucho, una artista inteligente.
Djdj
Anònim, 05/10/2020 a les 19:26
+17
-2
Molt xulooosss i divertits i reals
Genial!
Laura G.A., 05/10/2020 a les 22:26
+11
-4
Genial com dibuixa i descriu la realitat!
Molt bo!
Anònim, 05/10/2020 a les 23:45
+11
-2
Molt bons. I encara més tendres
Felicitats. I moltes gràcies per fer-nos veure-hi color.
Una gran realitat
Anna Maria PradesAnònim, 06/10/2020 a les 11:35
+12
-2
Els mestres es mereixen un gran reconeixement.Crec que alguns pares no ho valoren.
ralitat pura
Yaya, 06/10/2020 a les 19:37
+8
-2
tota la soliraditat amb els mestres
Un bon retrat de la realitat!
Anònim, 06/10/2020 a les 23:02
+8
-2
Sóc mestra, m'hi identifico totalment..., hi ha matins que no sortiria del llit...
Sort que els infants ens regalen el millor del seu interior i ho fan tant bé com saben!
Muestra jubilada
Anònim, 07/10/2020 a les 00:35
+4
-1
Us asseguro que és ben cert que la realitat supera la ficció !!! Ànims a tots els docents
Muestra jubilada
Anònim, 07/10/2020 a les 12:51
+0
-1
Us asseguro que és ben cert que la realitat supera la ficció !!! Ànims a tots els docents
Jan
Anònim, 07/10/2020 a les 16:07
+3
-1
Jan, la mascareta...

JAJAJA

Genial
Doncs som-hi!!!!
Anònim, 08/10/2020 a les 01:04
+1
-0
Entre tots descobrirem la realitat!!! Si els nens son tant transparents...que ens fa por??? Donem un pas...com fan ells!!! Realitat o ficció?!?!!!??!?
Totalment cert.
LA PETITA GRAN TRIBU, 08/10/2020 a les 18:31
+2
-2
Sou supervivents, i molts dels docents intenteu suavitzar la dura realitat del dia a dia a les nostres escoles. Gracies profes!
SI A LA JORNADA CONTINUA!
Vergonya
Anònim, 08/10/2020 a les 22:24
+3
-8
La ilustración es muy bonita, pero... Menos de 1 mes de curso y solo veo quejas, huelgas y pocas ganas de trabajar... Durante la pandemia todos hemos remando sobretodo los sanitarios en primera línea y eyy ni una sola queja, ni una sola huelga, sin material, sin garantías, sin seguridad y llegando a casa con precaucion de no contagiar a la familia. El resto de trabajos adaptándose desde el primer minuto y la gente que podía teletrabajando y a la vez haciendo de profe... Porque si, nos hemos sentido desamparados y abandonados por las escuelas (por lo menos en la que me toca... Publica por cierto) y ahora después de meses con sueldo íntegro y poco, muy poco trabajo, ya que la mayoría de contenidos eran enlaces online, ahora que toca currar y recuperar el tiempo perdido (académicamente hablando) para los niños ahora después de menos de un mes de trabajo, quejas, excusas, huelgas. Ahora no señores, ahora no toca más que remar...
Doncs som-hi!!!!
Anònim, 09/10/2020 a les 10:23
+0
-0
Entre tots descobrirem la realitat!!! Si els nens son tant transparents...que ens fa por??? Donem un pas...com fan ells!!! Realitat o ficció?!?!!!??!?
Gràcies
Antonia jubilada, 09/10/2020 a les 12:06
+1
-2
Gràcies a tots els docents per deixar.vos la pell cada dia, fent amb el vostre exemple créixer als infants
Recomanació
Anònim, 11/10/2020 a les 03:24
+1
-0
Primer de tot, donar les gràcies al personal docent...no hi ha paraules.