En veu alta

Lletra a Dolors

Tants de records de tu se m'acumulen/ que ni deixen espai a la tristesa

Especial: En veu alta
Arxivat a: En veu alta, En veu alta
L'actriu Sílvia Bel recita Miquel Martí i Pol.
 


Em costa imaginar-te absent per sempre.
Tants de records de tu se m'acumulen
que ni deixen espai a la tristesa
i et visc intensament sense tenir-te.
No vull parlar-te amb veu melangiosa,
la teva mort no em crema les entranyes,
ni m'angoixa, ni em lleva el goig de viure;
em dol saber que no podrem partir-nos
mai més el pa, ni fer-nos companyia;
però d'aquest dolor en trec la força
per escriure aquests mots i recordar-te.
Més tenaçment que mai, m'esforço a créixer
sabent que tu creixes amb mi: projectes,
il·lusions, desigs, prenen volada
per tu i amb tu, per molt distants que et siguin,
i amb tu i per tu somnio d'acomplir-los.
Te'm fas present en les petites coses
i és en elles que et penso i que t'evoco,
segur com mai que l'única esperança
de sobreviure és estimar amb prou força
per convertir tot el que fem en vida
i acréixer l'esperança i la bellesa.
 
Tu ja no hi ets i floriran les roses,
maduraran els blats i el vent tal volta
desvetllarà secretes melodies;
tu ja no hi ets i el temps ara em transcorre
entre el record de tu, que m'acompanyes,
i aquell esforç, que prou que coneixies,
de persistir quan res no ens és propici.
Des d'aquests mots molt tendrament et penso
mentre la tarda suaument declina.
Tots els colors proclamen vida nova
i jo la visc, i en tu se'm representa
sorprenentment vibrant i harmoniosa.
No tornaràs mai més, però perdures
en les coses i en mi de tal manera
que em costa imaginar-te absent per sempre.
 

Foto: seyed mostafa zamani

COMENTARIS

No cal dir res més
Barrous, 10/03/2016 a les 18:28
+46
-3
Parla per si sol. Un bravo per tots els articles que feu i compartiu!
Uuuuaaaauuuu
Bernat, 11/03/2016 a les 09:32
+15
-0
Brutal,Martí i Pol recitat per Sílvia Bel. Hi ha un moment, però, que s'equivoca i usa el passat quan el poeta parlava en present: "i aquell esforç, que prou que coneixes".
leído y escuchado
Mercader, 11/03/2016 a les 16:03
+2
-6
Me ha gustado mucho el poema al leerlo. Pero al escucharlo luego, la voz de Silvia Bel me ha aburrido. Y eso que tiene bonita voz y la modula perfectamente. Quizás soy yo el que no ha podido captar el acento pero me ha parecido que ella lo leía sin sentirlo, pensando en otra cosa
Vivint de records
l'albert, 12/03/2016 a les 10:12
+6
-0
El poema que m'hauria agradat escriure't Carme!
Raig de llum.
Esperança, 12/03/2016 a les 16:19
+9
-1
Vaig perdre la persona més estimada, la meva vida va quedar sense llum, el poeme m'ha mostrat un finestró on
He descobert un raig d'esperança i un vent fresc que m'ha obert la ment per reviure el que vaig gaudir amb el meu estimat amor.
Va per tu, Carla
Dolors Aixalà, 13/03/2016 a les 06:34
+9
-2
És tant preciós, el poema, i tant preciosa la veu de la Bel... i tant emotiu el contingut.... curiós, que ara em trobo aquest video, mesos després d'haver triat el poema per l'esquela de la meva princesa, Carla
Preciosa.
consol, 13/03/2016 a les 07:49
+2
-0

Per tu Salvador....AMOR MEU.
Tresor poètic
Anònim, 14/03/2016 a les 09:26
+2
-0
Fantàstic,esperançador i dolorós alhora.
com arriba...
Anònim, 14/03/2016 a les 14:18
+3
-0
Preciós.Són tant intenses les paraules, que toquen l'ànima de qui les llegeix i escolta. Quina parella d'art i màgia en M. Martí i Pol i Sílvia Bel...
Gràcies,.... Martí Pol
Anònim, 14/03/2016 a les 21:11
+7
-1
Fa 15 anys que soc vidua, però vaig tindre la sort que el mestre de Cerimonies del tanatori de Sancho d´Avila, em va fer coneixer aquest poèma. Es tot el que jo sentia i es l´últim record bonic que tinc del meu marit:L´últim Àdeu
Com si m´hagués sortit del cor, jo no hauria pogut descriure millor el meu estat.

Gracias
Mª Angels, 29/03/2016 a les 15:42
+1
-0
Todos hemos tenido alguna pérdida... y este poema desgrana con una gran claridad nuestras emociones..
Per tu, papa
Anònim, 08/04/2016 a les 14:56
+3
-0
Sentiments universals...
Sentiment
Teresita, 13/08/2016 a les 22:42
+3
-0
És dels poemes més bonics d'amor que he conegut
Preciós
Maria Mont, 15/08/2016 a les 00:24
+1
-0
Per vosaltres Teresa, pare i mare que ja no esteu aquí, però sempre us tinc present
Per tu Dani.
Anònim, 01/11/2016 a les 16:48
+1
-0
Sempre t'estimaré. Han passat mes de 28 anys i sempre ets amb mi d'una manera o una altre.
Al meu gran amor.
Anònim, 01/11/2016 a les 19:21
+2
-1

Et vaig estimar i et seguiré estimant sempre
El teu record perdurarà amb mi.
Preciós poema
divino
Anònim, 01/11/2016 a les 19:34
+1
-0
emotivo te hace recapacitar,lo deprisa que pasa la vida y cuanto nos la complicamos
Per sempre
Nury, 01/11/2016 a les 20:41
+2
-0
Per en Pere
Absència insuportable
Anònim, 01/11/2016 a les 22:08
+2
-1
Fa tres anys et vaig perdre, mare estimada.... En aquest poema es resumeix tot el que sento cada dia des que tu no hi ets.
T'estimo i et busco en totes les coses que faig.
Sempre et trobo d'una manera o altra.
pels meus absents
Anònim, 01/11/2016 a les 22:17
+4
-0
Poema de comiat i amor què reflexa amb tendresa els sentiments de pèrdua amb serenor.
Per a mi personalment és molt especial.
Sempre amb mi
Anònim, 02/11/2016 a les 08:54
+4
-1
Preciós, expresa tant bé el sentiment d'absència de quan se'n va una persona que estimes. El buit que queda, l'esforç que significa seguir sense ella i a la vegada, mantenir el seu record viu, present, en cada cosa que fas, agarrar.te als records i a l'amor per seguir vivint i no tant sols seguir respirant, i es fa realitat allò que li vas dir una vegada quan estava aquí "t'estimare sempre, no fins a l'últim dia de la teva vida, sinó fins a l'últim dia de la meva.
Lletra a Dolors
Anònim, 02/11/2016 a les 11:47
+0
-0
Preferixo llegir- lo perque imagino sentir al poeta i arriba molt endins
Eternamente
Anònim, 02/11/2016 a les 21:44
+1
-0
Elisa lo compartió. Y se que recordaba a su padre. Fue nuestro compañero muchos años. Admiraba mucho al poeta y la presencia y ausencia de ambos, se entrelazan. En algún lugar músico, cantante y poeta puede que se encuentren. GRACIAS GRACIAS GRACIAS . Eternamente...
Les paraules són el més fort que hem inventat
Anònim, 03/11/2016 a les 00:21
+2
-0
Des del primer cop que el vaig llegir, i sempre que l'he re-llegit, crec que és increiblement extraordinari. Gràcies, Miquel.
EXQUISIT
JLG, 12/11/2016 a les 15:32
+0
-0
Repeteixo, Felicitats Silvia Bel per la teva "EXQUISITESA" al recita'l, SUPERB !. ABRAÇADA & PETÓ Gran Silvia !. JLG que et valora !!!.

paco fanés, 19/03/2017 a les 17:25
+0
-0
Que gran en Miquel . I encara hi ha , entre els argentats versaires de la puresa del no-res, que diuen que ets un "poeta menor, àdhuc popular".
El nom de la mare
Anònim, 21/03/2017 a les 15:20
+0
-0
Gràcies Silvia. El sentiment i perfecció en el recirat del poema d'en Mique M.m'ha permés expressar els meus sentiments en aquets moments de perdua dels meus pares en tan poc temps. Genial com sempre!!!