Si el mes de juliol ja era interessant veure Un tret al cap en el marc del Grec 2017, aquest setembre el tema de l'obra de Pau Miró sembla encara més oportú. Que de què va? Del periodisme, i en concret de l'ètica professional en un ofici tan maltractat com necessari.
Estem cada cop més mal informats? Treballen amb llibertat els periodistes? La precarització del periodisme ens perjudica com a societat? Fins on arriba l'autocensura? Som tots plegats més mediocres i estem més integrats al sistema del que creiem? Tenim la premsa que ens mereixem? Són massa incòmodes les plomes independents? Com es tradueix la hipotètica integritat professional a l'esfera privada?
Emma Vilarasau –amb un paper que Pau Miró li ha escrit a mida–, Imma Colomer –excepcional de cap a peus– i Mar Ulldemolins –el contrapunt generacional– són les tres actrius que posen cos, veu i tensió a la història.

Foto: David Ruano
Un tret al cap
Autor i director: Pau Miró
Actrius:
Emma Vilarasau
Imma Colomer
Mar Ulldemolins