1. #Joemquedoacasa perquè he hagut d'escollir entre el meu fill i la meva feina.
El 27% de les dones deixa la feina quan neix el seu primer fill. Si abans de l'embaràs treballen 59 dones de cada 100, després del part en segueixen treballant només 43.

2. #Joemquedoacasa perquè m'ocupo sola de la casa i de la família i el meu cap ha dit que soc poc productiva.
Les mares treballadores, entre els 25 i els 44 anys, cada dia dediquen a les tasques familiars una mitjana del 21,6% del seu temps. Els homes, el 9,5%.

3. #Joemquedoacasa a contemplar el meu diploma de llicenciada ben emmarcat.
A Itàlia el 56% de les persones amb una llicenciatura són dones. El 40% de les mares que tenen entre 25 i 49 anys i fills menors d'edat no treballen.

4. #Joemquedoacasa perquè l'única cosa indefinida que he vist fins ara és el començament de les escoles.
No hi ha notícies certes sobre la reobertura de les escoles. Ara per ara, a Itàlia, les mares solteres sense feina o inactives representen el 36,2% del total, i gràcies a la pandèmia segur que s'incrementaran.

A Europa el 28,7% de les dones que treballa a temps parcial ha optat per aquesta opció perquè ha de cuidar un familiar, mentre que els treballadors homes en aquesta situació representen un 5.9%. La pandèmia augmentarà aquesta dada.

6. #Joemquedoacasa amb els nens perquè soc econòmicament prescindible.
A Europa de mitjana les dones guanyen el 16% menys que els seus companys de feina homes que fan la mateixa feina.
