Foto: www.museunacional.cat


La formació avui és un element essencial a les organitzacions. L’entorn canviant en què estem immersos, l’acceleració digital, noves maneres de treballar i nous usos socials de comunicació i consum cultural fan que seguir-se formant de manera contínua sigui ara més necessari que mai. La irrupció digital és relativament recent i les habilitats digitals necessàries no sempre es troben dins les institucions. A més, a moltes organitzacions, la formació oferta als equips no està realment enfocada a dotar el personal dels recursos i les capacitacions que requereix el nou panorama digital.


Al curs online d’Estratègia Digital per a Organitzacions Culturals s’hi sumen l’expertesa del Museu Nacional d’Art de Catalunya en projectes digitals i l’expertesa de la UOC en eLearning, aprenentatge en línia.

Com que no hi ha res millor que fer per aprendre –learning by doing–, el curs està orientat, a més de l’adquisició de coneixements i de bones pràctiques de centres culturals d’arreu del món, a l’elaboració d’un projecte d’estratègia digital aplicat a un museu o centre cultural. És a dir, que els inscrits sortiran del curs amb un projecte sota el braç a punt per implementar al seu centre. L’objectiu del curs és proporcionar una versió integral i transversal dels passos i els procediments a seguir en relació amb l’ús i l’aplicabilitat de la tecnologia digital en organitzacions culturals.
Quatre mòduls estructuren el curs:
1. Estratègia digital.

Aquest mòdul té un doble vessant: s’analitza la situació actual i les necessitats de l’organització en què cada participant haurà decidit fer el projecte i així mateix es farà una aproximació −teòrica il·lustrada amb bones practiques− a les característiques, els objectius i els components de l’estratègia digital d’una organització.

2. Estratègia de continguts.

En aquest bloc s’aprofundeix en el conjunt de pautes necessàries per crear, publicar i mantenir continguts útils de forma eficient i es plantejaran la planificació i la governança de continguts en l’organització.

3. Eines digitals.

Es treballen les plataformes i eines més comunes per establir una estratègia digital i els públics preferents als quals s’adrecen.

4. Avaluació.

En aquest darrer mòdul s’identifiquen uns indicadors per mesurar l’eficàcia de les accions proposades al projecte en relació amb els objectius que es volen aconseguir. Aquest aspecte és fonamental i sovint no prou ensenyat ni aplicat a les organitzacions culturals.

La direcció acadèmica és compartida entre el Museu Nacional –Conxa Rodà− i la UOC −Laura Solanilla−. Els materials escrits i vídeos han estat elaborats específicament per al curs per destacades figures de la dimensió digital com són Elena Villaespesa, analista de mitjans digitals al Met (Metropolitan Museum de Nova York) i anteriorment la mateixa funció a la Tate de Londres; Tijana Tasich, consultora digital a Digitelling i abans responsable de producció digital a la Tate, i Soledad Gómez, especialista en xarxes socials i autora del blog Mediamusea. La tutora acadèmica que vetllarà pel curs i dinamitzarà l’aula virtual amb els participants és la coneguda Clara Merín, consultora de comunicació online i autora del blog Endecomunicación.
El curs és íntegrament online i la llengua principal el castellà, per facilitar la participació d’inscrits de la resta de l’estat i d’Amèrica Llatina. Bona part de la weblografia es troba només en anglès. Per descomptat, que els participants podran elaborar el seu projecte indistintament en català o en castellà.

Tots els detalls els podeu trobar al web de la UOC.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa