Foto: Coline Haslé


La meva pell i jo no ens acabem d’entendre. Ha heretat de la mare una sensibilitat extrema a la zona dels pòmuls, i s’enceta tot d’una quan ploro, com un atac furiós de pol·len primaveral. També s’irrita quan m’hi fan petons. Crec que només vol cridar l’atenció, i com que ens coneixem de fa temps, ja no li faig gaire cas, perquè no m’acaba d’entendre quan li explico que no renunciaré mai a les besades, i que les llàgrimes fan net, i calmen.

Per compensar-la, li regalo de vegades (molt de tard en tard) una banyera amb aigua molt calenta i molta escuma. Sals perfumades. Suavitat. Tendresa. Però ella encara remuga, rondinaire com una nena petita, i per distreure-la li conto que han obert per fi el tram del carrer Mallorca que m’obligava a fer marrada per arribar a la feina, i que ara torno a passar davant la Sagrada Família, que m’ha fet feliç recuperar aquest paisatge; i que ahir i avui, com que no controlo gaire el temps, he arribat abans d’hora i m’he pogut escapar més estona a la terrassa per veure el mar. Està un poc dolguda encara perquè aquests dies l’he tornat a maltractar una mica, però intento explicar-li que és que m’havia deixat una porta mal tancada i que de vegades les portes costa acabar d’ajustar-les. Que no passi pena, li dic, que ja no s’hi escola ni una mica de corrent d’aire. Que ja no fa fred a dins de casa. Que la tramuntana, ja se sap, quan no tres dies, dura una setmana, i després el cel és més net, i els colors més vius.

No li he pogut prometre, però, que evitaré les besades.





* Text publicat al blog La vida té vida pròpia.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Jaume M a novembre 14, 2020 | 19:38
    Jaume M novembre 14, 2020 | 19:38
    Poètic, sensible i m' encanta l' ombra de Mallorca que hi sent.

Nou comentari

El piano

Comparteix

No ho puc fer per tu

Si ets bo per començar, també vull veure si ho acabes
Comparteix

Last Dance

It's my last chance/ For romance tonight
Comparteix

Chiquitita

Si es que tan triste estás/ para qué quieres callarlo
Comparteix

La Gymnopédie de Satie

Escoltem una de les peces més conegudes del compositor francès

Passadís

Equipo Crónica. Sense títol, 1972. Aquarel·la i guaix sobre teixit, 54 x 39 cm.
Comparteix

Tots van ser Picasso

Els Espais Volart exposen la col·lecció de 400 tapets decorats per artistes i escriptors en solidaritat amb el pintor
Comparteix

La Venus de Botticelli

14 obres d'un dels artistes més reconeguts del primer Renaixement
Comparteix

La soledat segons Hopper

14 obres de l'artista més representatiu de la pintura estatudinenca del segle XX
Comparteix

Soc infermer i només tinc dues mans

14 il·lustracions sobre la rutina del personal sanitari

Comparteix