Educar bé té premi

La Fundació Carulla anuncia els guanyadors dels XXXIX Baldiri Reixac

Arxivat a: Educació, Estudi
Lucélia Ribeiro
Lucélia Ribeiro
Educar des de la diversitat, el respecte, la motivació i l’esperit crític. Són els valors que intenten mostrar els programes pedagògics actuals. La Fundació Carulla, amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i la Universitat Oberta de Catalunya, organitza la XXXIX edició dels Premis Baldiri Reixac, que volen ajudar a donar resposta als reptes de l’escola d’avui. Des de la seva creació, reconeixen iniciatives educatives que contribueixen a la tasca de construir una escola catalana de qualitat.
 

El jurat està format per Joan Arjona, Josep M. Farré, Joan Gumbert, Àngels Pérez Tarragó, David Pujol, Coral Regí, Rosa M. Securún i Anna Verdaguer. Com cada any, s’entreguen nou 9 guardons a les escoles, de 4.000 euros cadascun, i 50 als alumnes, de 900 euros cadascun. A més, enguany, com a novetat, la Fundació també vol premiar mestres i professors que treballen per crear projectes innovadors amb 5 premis, de 4.000 euros cadascun.

Repassem els guanyadors de la XXXIX edició dels Premis Baldiri Reixac.

Foto: Markus Skipse

 

4 premis de 4.000 euros d’estímul per a mestres i professors: Instròniks Band; El taller del material; Llums, càmera i poesia! Un projecte didàctic de vídeo poesia; e2TransFoli, el portafoli com a eina d’ensenyament-aprenentatge i avaluació competencial.

1 premi de 4.000 euros al Premi UOC d’Innovació: L’escola es fa una selfie. 

9 premis de 4.000 euros a projectes globals d’escola: Escola Municipal de Música (Puig-reig, Berguedà), Col·legi Escorial (Vic, Osona), Escola Sadako (Vallcarca, Barcelonès), Centre d’Educació L’Estel (Balaguer, La Noguera), Escola Mansuet (Collbató, Baix Llobregat), Escola Pepa Colomer (El Prat de Llobregat, Barcelonès), Escola Octavio Paz (Navas, Barcelonès), ZER Les Salines (escoles d’Agullana, Biure d’Empordà, Boadella d’Empordà, Maçanet de Cabrenys i La Vajol, Alt Empordà), CEIP Lluís Vives (Ontinyent, País Valencià).

50 premis de 900 euros per a alumnes compromesos, encuriosits i creatius: 

Educació infantil i cicle inicial:
 Els pans del nostre poble; Jugant amb la poesia d’en Joan Oliver; La família: reconeixement i coneixement. El treball vivencial i proper com a motor d’aprenentatge de la llengua catalana com a una segona llengua; Llibres d’aula, un recurs fantàstic!; Marta no té por; Projecte compartit; Projecte Vall de Núria: Anem tots a visitar.

Cicle mitjà i cicle superior: Abecedari gastronòmic; Amaguem tresors pels veïnats de Cassà; Arriscat; Cada gota compta; Diàlegs. Projecte teatral i radiofònic; El llibre de les bèsties de Ramon Llull: obra teatral adaptada; Hort amb cor; I tu, mante, de qui ets? Els renoms de Llombai; Investigació, difusió i conscienciació de la vida dels cetacis en captivitat; La fira; La prehistòria; Les energies renovables a la nostra escola: realitat o ficció?; Marxar per un somni; Mercè Rodoreda; M’organitzo les colònies; Taller Orienta’t; Tots en moviment.

Ensenyament Secundari Obligatori (ESO): A la pell d’un refugiat; El sistema solar; Estudi sobre el patrimoni industrial, científic i tecnològic d’Esparreguera i la seva difusió i coneixement entre la ciutadania de la vila; Expopoètica; Preneu les ombres.

Batxillerat i Cicles Formatius: Afganistan, un crit de justícia silenciat; Aprenem com hauríem de fer-ho?; Cal Biel, una nissaga de forjadors; Dissenyar en el món real; Itinerari per cinc fonts del Baix Berguedà: anàlisi fisicoquímica i biològica de les seves aigües; La influència de la publicitat a les campanyes electorals; La preferència en les preferents; Llegim? La lectura i les noves tecnologies entre els joves del Pla de  l’Estany; Malformacions en Testudo hermanni, causes ambientals o genètiques?; Oblit és nom de dona; Presència de cançó protesta a Catalunya i País Valencià.

Diversos nivells: Biblioactiva al CEIP Lluís Vives; Despertant vocacions tecnològiques dels infants; El Camí de Cal·líope. Poesia al bosc; El casal i l’escola; Geocaching, una nova eina d’aprenentatge; Les arrels del present; Lleida: El Seguici i la Festa Major, les festes, els artistes i el Modernisme; Onades de poesia; Xicotets herois; Un musical molt Roald Dahl.

Nou comentari