Del Berguedà al Garraf, de l’Anoia al Maresme i d’Osona a l’Alt Penedès. La Diputació de Barcelona ofereix el projecte Anem al teatre. En col·laboració amb els ajuntaments d’arreu del territori de la demarcació, ofereix espectacles de teatre, música i dansa als alumnes d’educació infantil, primària, secundària, batxillerat i cicles formatius. La programació té la voluntat de sensibilitzar l’alumnat des de totes les vessants artístiques i escèniques amb espectacles de qualitat. Les últimes actuacions del curs 2016-2017 seran a càrrec de la companyia The Pinker Tones, amb l’espectacle Rolf & Flor a Londres. És una proposta musical per al cicle inicial i mitjà. Fem un repàs per 14 punts que caracteritzen el projecte:


1. Anem al teatre dona suport a les polítiques educatives i culturals dels ajuntaments, que signen un conveni per poder participar en la proposta.

2. El cicle treballa l’educació de la sensibilitat artística. S’intenta que els alumnes al llarg dels anys puguin gaudir de diferents estils musicals i tècniques artístiques. D’aquesta manera coneixeran un ventall molt ampli de totes les arts escèniques.

3. També aposta per la creació de nous públics d’arts escèniques i musicals.

4. Les programacions artístiques que es proposen s’adeqüen a cada nivell educatiu. Així es contribueix a l’assoliment dels objectius curriculars però des d’un altre punt de vista que no es troba als llibres de text.

5. Garanteix la igualtat d’oportunitats per accedir a l’oferta artística siguin d’on siguin els alumnes. Totes les escoles que s’hi inscriuen i no tenen teatre al seu poble tenen un descompte en el preu de l’entrada per poder subvencionar el transport.

6. Afavoreix la coneixença i la identificació dels espais escènics del municipi i de l’entorn.

7. Una programació artística que destaca per la qualitat dels espectacles.

8. Totes les companyies artístiques de la programació són professionals.

9. Per aconseguir la qualitat artística dels espectacles de la programació anual, la Diputació compta amb tres comissions assessores: una per a teatre, una per a dansa i una per a música. Tots els membres són especialistes en el seu sector i ajuden a seleccionar i avalar les obres.

10. Aforament limitat per gaudir amb intimitat de l’actuació.

11. Cada espectacle té una guia didàctica específica per treballar l’obra. Es proposa un seguit d’activitats que vinculen la cultura i l’art amb l’aprenentatge de manera lúdica.

12. Seguiment i valoració del programa. Al final de la representació, s’entrega una enquesta als alumnes i professors. Se’ls demana l’opinió sobre l’espectacle, l’espai escènic, el transport, la gestió i les guies didàctiques. La Diputació analitza atentament les respostes dels centres per conèixer de primera mà l’opinió dels mestres i així intentar millorar al màxim l’organització.

13. A les companyies artístiques, treballar amb el públic infantil i juvenil els aporta experiència. Participar en el programa els proporciona un bagatge per millorar la vessant pedagògica dels propers espectacles que creïn.

14. El cicle transmet valors als alumnes sobre la professionalitat, l’esforç i el respecte per tots els àmbits del coneixement.

Foto: Facebook: Pinker Tones

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa