Música

Tossudament alçats a Montserrat

500 escaladors il·luminen 131 agulles al ritme de la cançó de Lluís Llach

| 01/10/2019 a les 00:37h
Especial: Música
Arxivat a: El piano, música, Montserrat, cançó
Les 131 agulles de Montserrat s'han il·luminat en la vigília del segon aniversari del referèndum de l'1 d'octubre. Convocats per la iniciativa Llum i llibertat, cinc-cents escaladors s'hi han enfilat per retre homenatge als 131 presidents de la Generalitat de Catalunya. Durant tota la nit han vetllat perquè la llum no s'apagués fins que ha sortit el sol. En veiem el vídeo resum, mentre escoltem la versió que Èric Vergés (dels Catarres); Paula Valls; Ju; Albert García (d'Itaca Band); Lluís Llach; Mireia Vives; Borja Penalba; David Rosell; Natxo Tarrés, Oriol Farré, Roger Farré i Juanjo Muñoz (dels Gossos), i Pemi Fortuny van fer del Tossudament alçats.


Som aquí, tossudament alçats,
proclamant el nom, el temps i el lloc
que ens dol i pertany,
si vols amb els punys oberts,
si cal amb els punys tancats,
per mor que el somni
que tenim junts es faci possible.

Novament i deslliurats d'enyors
gent d'allà i d'aquí ens donem
el dret d'escriure el futur
sabent que aquest vell país
potser encara és el camí
que ens faci anar més lluny
i ens acosti fins a l'art de viure.

Una llum, una llum, una llum ens crema els ulls,
el desig d'un nou món des de les nostres arrels,
una llum, una llum, una llum que ens crema els ulls,
fermament som aquí per conviure l'univers.

Coneixent les pedres al camí,
no és només un somni,
també és mesura de la llibertat.
L'anhel que neix en cadascú,
l'afany de somiar un nou futur,
que es fa de tots si ens donem la mà
per a un món possible.

Una llum, una llum, una llum ens crema els ulls,
el desig d'un nou món des de les nostres arrels,
una llum, una llum, una llum que ens crema els ulls,
fermament som aquí per conviure l'univers.
 

Foto: Llum i Llibertat

 

Foto: Llum i Llibertat

 

Foto: Llum i Llibertat

Contingut relacionat

Imatge il·lustrativa
15/10/2019
Imatge il·lustrativa
11/10/2019
Imatge il·lustrativa
11/10/2019
Imatge il·lustrativa
10/10/2019
Imatge il·lustrativa
10/10/2019

COMENTARIS

coste
Anònim, 01/10/2019 a les 15:57
+2
-30
Muy bonito de pero debe haber costado bastante. su importe lo podian dedicar a gente que lo necesita.
Respuesta a Coste
Joan Canals, 01/10/2019 a les 19:41
+20
-1
Yo me emociono al ver estas luces. Gracias. Con respecto al coste, hay quien se gasta el dinero en irse a París o en comprarse un móvil de ultima generación. Cada cual con su dinero hace lo que quiere, pero lo importante en esta vida para progresar no es preguntarse que harán los demás para el bien común si no que hago yo. Predicar con el ejemplo.
Visca catalunya lliura
Anònim, 01/10/2019 a les 20:23
+12
-1
Anims
Costado bastante?
Anònim, 01/10/2019 a les 20:56
+19
-1
Crees que a los escaladores les han pagado??? No conoces als catalans.
No han subido precisamente para que fuera bonito! Montserrat es el alma espiritual de todos los catalanes, creyentes o no, orgullosos de ser elegidos para subir deben sentirse.
Llum i llibertat
Anònim, 02/10/2019 a les 08:03
+10
-2
Una maravella
Gràcies!
Sara Dalmau Sans, 02/10/2019 a les 10:36
+20
-1
Orgullosa del meu país, només puc agraïr aquesta resposta tan cívica , pacífica i preciosa del que som
Gràcies, gràcies,gràcies
Gràcies
Fatima torrens., 02/10/2019 a les 19:26
+6
-0
Aquí el qué val ,és el cor i la bona voluntat,No la buxaca!!!
La enveja què té caspaña
Anònim, 02/10/2019 a les 22:35
+5
-1
Gràcies, gracies mil 😎👉🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️🎗️👈👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Bellesa
Anònim, 03/10/2019 a les 01:02
+3
-0
Sabem crear Bellesa sense q ningú ens pagui res. Ho fem perquè en sabem perquè volem...
Reina dels Països Catalans
Anònim, 03/10/2019 a les 02:50
+3
-0
Orgullosa del Nostru Poble...preciós...moltes gràcies.!
131 agulles començan a brillar,
Anònim , 03/10/2019 a les 03:06
+4
-0
Aquestes 131 Llums, ja han començat a portar llum als pobles valents.. Gracias.... Amer, Sant Cebrià.. Sant Vicenç de Castellet,...
Els Pallaresos..
Qué la llum ens il-lumini, que ens arribi a tots els pobles catalans.
. #ViscaCatalunyaLliure
El nostre petit Estat Català
Anònim , 03/10/2019 a les 07:16
+3
-0
Ho aconseguirem perquè som MOLT BONA GENT!
Pell de gallina
Anònim, 03/10/2019 a les 08:59
+3
-0
Només una paraula, EMOCIÓ🎗️🎗️🎗️
llum i llibertat
Anònim, 03/10/2019 a les 12:25
+5
-0
Soc una de les escaladores que va estar a la gorra marinera, Impresdionant, espectacular el treball de tots i totes per reclamar la llibertat !!

Soc Catalana, i la persona que parlava de la butxaca, dir li que n aprengui de nosaltres, que no vam cobrar res, al reves tots i totes vam ser voluntaries d aquesta iniciativa !! un respecta

Salut, llum i llibertat Catalunya
Molta Llum!!
Anònim, 03/10/2019 a les 19:14
+2
-0
Gràcies per tant!!! Molt emotiu!!
Molt emotiu
Anònim, 04/10/2019 a les 23:46
+0
-0
Nomes els catalans tenim la capacitat de fer aquestas virgueries.
No guanyaran mai...
Anònim, 06/10/2019 a les 22:36
+0
-0
Només s'els pot ocórrer pensar en "hacer otra,cosa con el dinero..."..mai ens entendràn...mai ens respectaràn...no en saben més...