Cinc minuts

Demà rescatarem mitjons i bufandes i demà passat ja hauran passat mil anys

Il·lustració: Eva Armisén
Il·lustració: Eva Armisén

 

Ahir va ser la nit més curta però avui el dia ja no serà tan llarg. L’estiu s’ha començat a morir amb el foc de Sant Joan. Demà rescatarem mitjons i bufandes i demà passat ja hauran passat mil anys.

A la fira de la festa major, decadent i anacrònica com totes les fires de festa major, hi ha una atracció que roda endavant fins que s’atura i desfà el camí: rebobina el temps. El miratge del Ranita Show dura cinc minuts. Un cop a terra no podem anar cap enrere, ni triar una aventura diferent, ni abraçar els nostre morts.

M’estic deixant créixer el serrell. L’època del ni sí ni no és incòmoda, em caldran clips i paciència, però la voldria en càmera lenta. Som aquest mentrestant, aquest avançar cap al no-res, aquesta foguera encesa. Aquests cinc minuts de creure’ns immortals.

La tardor ja ha agafat tanda, també fa cua l’hivern per sempre. Avui el dia encara és prou llarg.

"Presa de terra" és una secció d'Eva Piquer il·lustrada per Eva Armisén. Està feta de petits relats que narren un intent de tornar a connectar amb el món després d'una catàstrofe. L'escriptora i la il·lustradora també comparteixen les seccions "Evasions", "Contracoberta", "De teves a meves" i "Hivernacle".

Data de publicació: 26 de juny de 2019
Última modificació: 19 de desembre de 2024
Subscriu-te al nostre butlletí
Subscriu-te al butlletí de Catorze i estigues al dia de les últimes novetats
Subscriu-t’hi
Subscriu-t’hi
Dona suport a Catorze
Catorze és una plataforma de creació i difusió cultural, en positiu i en català. Si t'agrada el que fem, ajuda'ns a continuar.
Dona suport a Catorze