El símptoma de qui sap què

Hi ha èpoques, incisos, parèntesis, en què podem parlar del dolor sense que el dolor ens mati

Il·lustració: Eva Armisén
Il·lustració: Eva Armisén
We go together like a wink and a smile
Harry Connick Jr

 

Un amic m’explica que té un carrer de Barcelona associat a un dia fosquíssim: l’acabava de deixar la dona i ell hi va passar plorant. Durant molts anys, més de vint, el dolor l’atacava amb força cada cop que trepitjava aquell carrer. I ara?, li pregunto. Ara ja no fa mal –respon–, ara és una nostàlgia amable.

Hi ha un moment que la migranya desapareix, que l’analgèsic fa efecte i encobreix l’artrosi, que els mals passen a ser un record del mal que van fer. O una amenaça del mal que tornarà. Hi ha èpoques, incisos, parèntesis, en què podem parlar del dolor sense que el dolor ens mati.

Abans-d’ahir vaig recordar que m’agrada caminar escoltant música, i vaig fer quilòmetres al ritme de la meva banda sonora preferida. Em va semblar un anunci revolucionari, el símptoma de qui sap què, el preludi del que potser acabarà sent una nostàlgia amable.

La Milena em diu que retingui el que vaig notar abans-d’ahir, que no ho oblidi, per anar-hi tornant. Prou que sé que l’un dos tres salvada era un joc, però li faig cas: aquest dissabte plujós invoco cada minut, cada pocs segons, l’alegria insòlita que em va visitar dijous.

"Presa de terra" és una secció d'Eva Piquer il·lustrada per Eva Armisén. Està feta de petits relats que narren un intent de tornar a connectar amb el món després d'una catàstrofe. L'escriptora i la il·lustradora també comparteixen les seccions "Evasions", "Contracoberta", "De teves a meves" i "Hivernacle".

Data de publicació: 31 de juliol de 2019
Última modificació: 26 de gener de 2025
Subscriu-te al nostre butlletí
Subscriu-te al butlletí de Catorze i estigues al dia de les últimes novetats
Subscriu-t’hi
Subscriu-t’hi
Dona suport a Catorze
Catorze és una plataforma de creació i difusió cultural, en positiu i en català. Si t'agrada el que fem, ajuda'ns a continuar.
Dona suport a Catorze