Per Sant Joan

Us oferim un recull de cançons, poemes, textos i il·lustracions per rebre la nit més màgica de l'any

Jaume Sisa
Jaume Sisa

Torna la nit més màgica de l'any i us convidem a rebre-la amb veus com la de Jaume Sisa o Joan Manuel Serrat, amb textos de Sònia Moll, Montserrat Roig, Marta Pessarrodona, Roc Casagran o Jorge Luis Borges, i amb il·lustracions d'Ignasi Blanch i Cristina Losantos:

"Si arribés l'amor que dolç que seria", canta Jaume Sisa:

Joan Manuel Serrat recorda el Sant Joan de quan era petit en aquesta cançó. "Llavors un tros de fusta era un tresor / i amb una taula vella ja érem rics. / Pels carrers i les places / anàvem de casa en casa / per fer-ho cremar tot aquella nit de Sant Joan."

"Ara tornen les revetlles. L’Orquestra Plateria posarà dins del nostre estómac el buit especial de la nostàlgia." Per Montserrat Roig:

"Porto el foc de la foguera de Sant Joan / que crema la pena! Crema la pena!" La revetlla de Txarango sona així:

"Nit per no viure-la: / dolor adeu, adeu amor. / Ho havíem cremat ja tot." Un poema de Marta Pessarrodona: 

"La nit de Sant Joan és nit d'alegria, doneu-me xampany, doneu-me xampany!". Per si voleu ballar amb els Strombers:

«Per Sant Joan cremo els "m'hauria agradat", els "hauria volgut", els "hauria d'haver pogut». Un text de Sònia Moll:

Un conte de Roc Casagran:

"Toda la santa noche la soledad rezando / su rosario de estrellas desparramadas", escrivia Jorge Luis Borges:

Un dibuix íntim i festiu d'Ignasi Blanch:

Catorze està fet de més de 15.000 peces de contingut cultural, ordenades per seccions i a l'arxiu. A "Reculls" us n'oferim seleccions oportunes.

Data de publicació: 22 de juny de 2026
Última modificació: 22 de juny de 2026
Subscriu-te al butlletí de Catorze
Enviem cada setmana un tast de cultura i literatura en català per correu electrònic.
Subscriu-t’hi
Subscriu-t’hi