Foto: Andrea Jofre


Tens contractures antigues, diu.

Passo l’examen asseguda en una cadira de vímet trenat al mig d’una estança de parets blanques i motllures florals al sostre. Antigues, em ressona a dins. Perquè la tria de paraules no és mai casual, i si n’és s’ha de combatre. Antigues, i una ventada mental passa pàgines de calendari enrere, cap a dies superats infiltrats a la carn.

El cos té memòria. Els teus dits, els teus braços, tenen memòria, dic sempre als alumnes que malden per trobar el tempo, el lloc, l’habilitat que s’aconsegueix amb repetició de moviments amb el violí. Fes-ho les vegades que calgui i la mà t’hi anirà sola, sabrà fer-ho, no ho hauràs de pensar. I és així, els dits recorden sense haver de recordar amb el cervell sobre quina corda han d’anar a caure, a quina alçada, abans i després de què.

El cos té memòria i el múscul, la carn, és el cos, el teixit de la motxilla. Contractures antigues són pàgines marcades a l’agenda i les mans que em toquen l’esquena remenen el passat. M’ho explica sense dir res, amb els dits apreta allà i aquí, i la musculatura recorda exactament el dia que havia pres mal, anys enrere. Sento el cos amb el cos. El dolor et durarà encara dies, em diu, com si una aranya hagués niat entre vèrtebres i costelles i la seda fos memòria amb l’únic objectiu de resistir.

Nou comentari

El piano

Comparteix

Bob Dylan, només ho sap el vent

Per quants camins l'home haurà de passar/ abans que arribi a ser algú?
Foto: Fundació Catalunya - La Pedrera
Comparteix

Els nous talents del jazz, a La Pedrera

El terrat de la Casa Milà acull un cicle de concerts a la fresca per als vespres de juny i juliol
Comparteix

Le temps de vivre

tout est possible, tout est permis
Comparteix

Hi ha una llum que mai no s’apaga

Morir al teu costat/ és una manera tan divina de morir

Passadís

Comparteix

Les mans del metro de Nova York

14 fotografies que retraten gestos, guants i dits durant un trajecte subterrani
Comparteix

El naïf del Duaner Rousseau

14 quadres mostren l'evolució del pintor francès
Equipo Crónica. Sense títol, 1972. Aquarel·la i guaix sobre teixit, 54 x 39 cm.
Comparteix

Tots van ser Picasso

Els Espais Volart exposen la col·lecció de 400 tapets decorats per artistes i escriptors en solidaritat amb el pintor
Comparteix

La Venus de Botticelli

14 obres d'un dels artistes més reconeguts del primer Renaixement

Comparteix